Holly jolly Christmas and a Happy New Year - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu Holly jolly Christmas and a Happy New Year - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu

Holly jolly Christmas and a Happy New Year

Blijf op de hoogte en volg Emma

06 Januari 2013 | Verenigde Staten, Randolph

Hiii allemaal!

Allereerst wil ik jullie allemaal nog een gelukkig nieuw jaar wensen :-)
Helaas heb ik niks gewonnen met de kraskalender die ik van sophie had gekregen, dus had geen dierbaren om me heen met oud en nieuw, maar heb als nog een te gek oud en nieuw gehad, kom ik later op terug!

In Nederland hebben we kerst avond, 1ste en 2e kerstdag! Hier heb je alleen kerstavond en 1ste kerstdag. Omdat mijn gezin joods is hadden we dus helemaal niets van kerstversiering in huis best wel raar om zo zonder kerstboom te zitten, maar ik ben in Amerika en wat is Amerika nou zonder kerstversiering? Juist overal in de straten hier was kerstversiering het ene huis meer dan het ander. Mijn hostfamily vertelde dat er hier een huismiddel buurt was waar ik even langs moest rijden, nou dat heb ik gedaan omg wat een versieringen niet te geloven, ik plaats wel even een foto.

Kerst avond waren we uitgenodigd bij vrienden, toen ik binnen kwam wist ik niet wat ik zag...ik had nog nooit zoveel cadeaus bij elkaar gezien! Ook was er super veel eten en het bleek nog maar de appetizers te zijn, er kwam dus nog meer! Net voordat het hoofd gerecht (t was in buffetvorm) stond opeens santa voor de deur. De Kids helemaal blij en ik had het eerst helemaal niet in de gaten maar het was Greg hahaha. De Kids maar vragen waar is papa??? Joel had het later wel in de gaten. Santa ging even weg want hij was iets vergeten in de slee. Toen hij terug kwam haalde hij een puppy uit z'n zak zooooooo super schattig. Hij was voor de ouders van m'n hostfamilys vrienden. Het is een super kleine golden doodle en ze hebben hem jingle genoemd echt super lief.
Ook heb ik nog een aantal cadeautjes gehad, wat ik helemaal niet had verwacht! Een coach tasje en een super leuke foto van m'n hostparents. En als klap op de vuurpijl hadden we ook nog sneeuw op kerst avond :-)

Eerste kerstdag heb ik geskypt met de familie thuis iedereen was bij ons thuis, ik was stiekem wel jaloers dat ik er niet bij was! Na het skypen heb ik lekker in bed naar de all you need is love special gekeken en 's avondspits hebben we kerst gevierd bij de ouders van Greg wat weer totaal ander was maar ook heel erg gezellig.

Toch ben ik blij dat ik volgend jaar gewoon weer bij jullie aan het kerstdiner zit!

2e kerstdag heb ik natuurlijk gewoon gewerkt en sneeuwde het ook weer ontzettend! Ik zou 's avonds naar Jennifer gaan om te eten, gelukkig waren jill en Greg zo lief om me te brengen en ik mocht blijven slapen.

De rest van de week heb ik gewoon gewerkt en in het weekend was ik vrij!

De plannen voor oud en nieuw hebben we eigenlijk last minute gedaan want wilde eigenlijk toch wel graag naar New york, en niet iedereen wilde dus was allemaal een beetje lastig. Uiteindelijk zijn we met z'n 5e gegaan.
Iedereen moest gewoon werken dus zijn we om 5.30 met de trein gegaan. Veel te laat natuurlijk maar na ander half uur lopen hadden we besloten om te blijven staan waar we waren (op de hoek bij 8th av en 42nd street 1 block van TS vandaan) hier hebben we gestaan tot het 12 uur was, zonder toiletten in de buurt en heeeeeel veel politie, de een aardiger dan de ander! Ik ben super blij dat ik gegaan ben want had het echt niet willen missen! Als ik de kans krijg om nog een keer te gaan, ga ik al om 9 uur 's ochtends naar TS :-)! Wel heb ik nog een tip voor mr Bloomberg de burgemeester, er mogen wel wat meer schermen geplaatst worden rondom de blocken van TS zodat iedereen wat kan zien :-) ik heb nog een filmpje gemaakt van de ball drop, nou ja van het vuur werk wat wij alleen konden zien ;-) ik zal proberen het te uploaden als dat niet lukt zet ik het op Facebook!
Om half 3 was ik dan eindelijk weer thuis en kon ik mijn warme bed opzoeken!

Woensdag gingen de kinderen weer naar school en begon het gewone leven weer wat eigenlijk ook wel weer fijn is.
Verder gaat de tijd super snel nog maar 5 maanden en dan ben ik weer thuis! Maar voor nu geniet ik nog van alles :-)
Heb ook alweer leuke plannen. Anne (femkes zusje) is ook au pair en die komt in februari naar New York. En de eerste week van maart ga ik waarschijnlijk met marnie en Jackie naar Washington! Ook komen mama en feijke nog waar ik heeeeel erg naar uit kijk :-)

Nou ik maak een eind aan dit verhaal en ga lekker verder spelen met m'n nieuwe iPad :-)
Tot snel maar weer

Xoxo,
Emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik werk als au pair in Amerika voor een jaar!

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 20565

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 21 Juni 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: