Fall is here!! - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu Fall is here!! - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu

Fall is here!!

Blijf op de hoogte en volg Emma

03 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Randolph

Hoi lieve allemaal!


Vond dat het weer eens tijd werd voor een update :-)
Het is toch best lastig om elke week een update te schrijven omdat ik het toch redelijk druk heb! Toch heb ik over 3 weken alweer bezoek....joepie Papa en Sophie hebben een vlucht geboekt en ze komen 19 tm 27 oktober :):):)

De kids gaan alweer een maand naar school en hebben veel activiteiten zoals, Football, Icehockey, Karate en Gymnastics en dan is er ook nog hebrewschool dus we vliegen van hot naar her haha gelukkig hoef ik niet alles in mijn eentje te doen en willen de ouders ook graag alles meemaken van de sportactiviteiten.

De afgelopen twee weken waren een beetje anders dan normaal omdat er 2 joodse feesten waren. Het eerste was Rosh hashana (joodse nieuw jaar) Ik was op deze twee dagen vrij :-) de familie was de hele ochtend en een deel van de middag in de synagoge en 's avonds kwam er een hoop familie en hebben we lekker gebbqd beide oma's waren jarig in deze week dus dat werd meteen gevierd...was echt heel gezellig. Het Andere joodse feest was Yomkipur hier bij draait het om het nadenken over je zonden van het afgelopen jaar en er wordt 24 uur gevast dit deden natuurlijk alleen mijn hostouders overdag was mijn gezin weer in de synagoge en was ik vrij...'s avond moest ik werken en waren ook de kinderen van vrienden bij ons met hun au pair omdat de ouders nog een laatste dienst hadden in de synagoge hierna werd het vasten afgesloten met een feestelijk dinner, niet al te zwaar natuurlijk anders zouden ze ziek worden. Ik vond het wel bijzonder om dit zo mee mogen te maken :)

Afgelopen weekend was ik lekker alleen thuis en hier heb ik dan ook heerlijk van genoten. Vrijdag avond heb ik dan ook gekookt voor Jennifer en mij....eindelijk weer eens een lekkere gekookte maaltijd namelijk spaghetti. Ik merk toch wel dat het in Nederland allemaal luxe is hoor in de supermarkt (en wat mis ik die haha) voor gesneden groente, kleine verpakkingen vlees enzo...dat heb je hier allemaal niet...heb dan ook al regelmatig de supermarkt hier vervloekt want tja in amerika moet alles natuurlijk groot en dat geldt dan ook voor de groente en het vlees. Want als je een prei wil moet je er meteen 3 kopen en dus de hele week prei eten haha...heb gelukkig een supermarkt gevonden die ze los verkopen joepie!! Maar om ff terug te komen op de spaghetti...hij was heerlijk.
"s avonds nog naar starbucks gegaan en lag uit eindelijk pas om half 3 in bed...haha maar dat maakte niet uit want ik kon dit weekend heerlijk uitslapen..dat heb ik dus ook maar meteen gedaan tot 12 uur en daarna lekker met mn zus gefacetimed.

's avonds had ik met een paar meiden bij mij thuis afgesproken om te eten en een film te kijken. ik had 's middags al boodschappen gedaan met jennifer want die zou gehaktballen gaan maken en daar heb je paneermeel voor nodig. Wij dachten dat staat vast bij de Bakspullen...nou mooi niet dus. Wij de hele supermarkt afgestruind en konden het nog steeds niet vinden dus maar even gevraagd....stond het bij de brood afdeling wat eigenlijk super logisch is omdat paneermeel hier breadcrumbs wordt genoemd haha.
Maar om een lang verhaal kort te maken...de gehaktballen waren heerlijk.
We hebben een super gezellige avond gehad en de laatste ging om half 2 weg. Ik heb hierna nog ff snel de was van de kids opgevouwen en ben daarna ook mn bed in gedoken om vervolgens heerlijk uit te slapen tot 11 uur...jullie zullen wel denken jij met je uitslapen, maar ik kan hier normaal nooit uitslapen omdat de kids nogal luid zijn in de ochtend.
Zondag heb ik niet super veel gedaan...geld gebracht naar mijn nieuwe counselor ( die trouwens echt 100 x beter is dan de vorige :-) want ik heb in Oktober dus een running dinner in NYC...hoe cool is dat :-) en t kost ook nog eens maar 25 dollar heb er echt super veel zin in, foto's en verhaal zullen dus volgen in volgende blog!

Gister had ik Bekah de hele dag en jon in de ochtend...het was heerlijk weer dus heb ik ze mee genomen naar de farm hier in Randolph. Omdat het nu fall is en bijna halloween zie je overal pumpkins zo ook op de boerderij waar wij waren heb veel foto's gemaakt die ik erbij zal doen. had voor de kids selderij gehaald zodat ze de diertjes konden voeren en voordat ze weg gingen heb ik ze een kleine pompoen laten uitzoeken en ook een voor mezelf en joel meegenomen.
Vandaag hebben bekah en jon ze beschilderd super leuk want het was rot weer vandaag.

Ik ga nog even lekker genieten van mijn vrije avond en tot snel maar weer!!

XOXO

  • 03 Oktober 2012 - 07:26

    Papa:

    Hoi lieverd,

    Leuk verslag weer. Ja,je slaapt wel veel uit. Mooi leven daar!! Dat doe ik niet als ik bij je ben. Sophie en ik hebben er vreselijk veel zin in!!!!!

    Dikke kus

    papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik werk als au pair in Amerika voor een jaar!

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 20564

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 21 Juni 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: