laborday, back to school and football game - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu laborday, back to school and football game - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu

laborday, back to school and football game

Blijf op de hoogte en volg Emma

09 September 2012 | Verenigde Staten, Randolph

Hi allemaal,

Ik wilde weer iets van me laten horen dus hier weer even een kort verslagje!

Vorig weekend had ik lekker een lang weekend vrij, van vrijdag tot maandag, want het was afgelopen maandag laborday. Laborday is zeg maar dag van de arbeid, dus bijna iedereen is vrij, behalve de mensen die in een winkel, supermarkt, bioscoop werken, die zijn niet niet vrij, maar ja verschil moet er wezen ;-) hahaha. Zaterdag heb ik aan mn scrapbook gewerkt en ben ik uiteten geweest met Jackie bij applebees . Zondag heb ik lekker gechillt en aan mn scrapbook gewerkt (hij wordt echt heel tof) en op laborday zelf ben ik met Marjolijn naar de mall gegaan, wat was het hier ontzettend druk zeg ppff zoo druk dat we na een uur al naar huis zijn gegaan....ja echt! Heb dus ook niets gekocht.
Aan t eind van de middag kreeg ik een sms van mn hostfamily of ik mee uiteten wilde, we hebben japans gegeten was echt super lekker! Alleen toen ik de kaart opensloeg schrok ik wel even....ik zag alleen maar sushi staan (ik weet dat ik bijna de eindige ben op de wereld die niet van sushi houdt, dus verklaar me maar voor gek hoor haha) dus uiteindelijk zei jill oh maar je kan ook gewoon kip of beef krijgen hoor :-) we zaten om een grote kookplaat heen waar ons eten op werd bereid. De laatste keer dat ik dit had gedaan was toen ik een jaar of 4/5 was met mn opa's en oma's 40 jarig huwelijk. Ik heb toen de hele avond zitten huilen omdat ik bang was voor het vuur op de tafel hahaha held op sokken was ik toch ook. Na het eten ben ik naar Starbucks in Morristown gereden want daar was iedereen om afscheid te nemen van Danique :-(

Dinsdag was een drukke dag, had in ieder geval geen tijd voor playdates want er was ijshockey, lunch met auntie ( was ik even lekker vrij) en bekah zou gymnastisch hebben maar dat ging op het laatste moment niet door.

Woensdag heb ik gma en pa naar Newark airport gebracht, het was verschrikkelijk weer op de heenweg en aangezien ze hier niet zulke wegen hebben zoals in nl (lees gaten en kapotte banden langs de weg) spatte al het water lekker op en zag je bijna niks. Gelukkig reed pa dan ook heen en hoefde ik alleen nog maar zien terug te komen :p haha. Gelukkig hielp gma's liedje tegen de regen en was het dus snel weer droog...:-) lucky me! 's Middags hebben we een playdate gedaan met jennifer en lia's kids. Dat is toch wel relaxed want de kids spelen lekker en dat geeft ons au pairs de mogelijkheid om weer lekker bij te kletsen.

Donderdag was de eerste schooldag van de kids. Jon was super super blij want hij gaat nu naar kindergarten dat is dus de kleuterschool, Hij voelde zich echt super groot. Joel is begonnen in second grade (groep 4) en Bekah zit nog op preschool, wel gaat ze nu alle dagen van 9 tot 2. Ik zal even kort mijn nieuwe dag indeling beschrijven.

7.30: naar beneden en beginnen met klaar maken van lunch van Joel en Bekah, zorgen dat ze alle 3 ontbijten.
8.30: samen met Jon en Bekah de auto in om Bekah naar preschool te brengen. (jill brengt joel en onze buurjongen)
9.15: weer thuis, zelf ontbijten, was doen, hond uitlaten en jon vermaken
11.00 : lunch maken voor Jon
12.00: Jon naar de busstop brengen
12.15 -2.00: vrij...skypen, sportschool
2.00: Bekah ophalen van school
3.45: Jon en Joel ophalen van de busstop
4.00: huiswerk maken of naar sport activiteiten
5.30: vrij

Het lijkt best een makkelijk leventje zo maar er is nooit een dag het zelfde er is altijd wel weer een lastminute verandering maar dat maakt het leuk.
Met soms een dipje, heb er toch nog geen spijt van :-)

Gister heb ik een halve dag gewerkt, en 's middags lekker RTL gemist gekeken. "s avonds was ik uitgenodigd om mee te gaan kijken naar de football game van de high school. Dit is echt een super groot event. Elke vrijdag is er een game compleet met marching band en cheerleaders. Ik heb echt mn ogen uitgekeken het was alsof ik in een film zat. Het is ook zeker niet mn laatste wedstrijd die ik gezien heb, ook al snap ik nog niet zoveel van de regels maar dat moet goed komen want Joel doet nu ook American Football en natuurlijk niet te vergeten Greg mn host dad die is namelijk captain geweest in zn highschool tijd. :-) ik hoor jullie al denken, oh dan was je hostmom zeker een cheerleader haha nou daarin moet ik je helaas in teleur stellen.
Ik zal nog ff wat foto's uploaden van de game en als t lukt ook een filmpje.

Tot snel maar weer.

XOXO,
Emma

  • 09 September 2012 - 01:11

    Papa:

    Hoi Lieverd,

    Ik toch nog maar even je nieuwe bericht gelezen. Wat een drukke dag heb je, zeg. Maar gelukkig ook nog wel momenten voor jezelf. Kunnen we mooi scypen want dat gaanm we meer doen!!

    Het verbaast me echt, dat de wegen daar zo slecht zijn. Gevaarlijk!! Rij maar voorzichtig.

    Wat een happening, de football game! Iik heb je filmpje ook zal bekeken. Echte cheerleaders. Heel leuk om te zien.

    Nu ga ik slapen, het is hier al bijna 01.15.

    Kus,

    Papa

  • 09 September 2012 - 10:53

    Sophie:

    Zus!
    Leuk weer een verhaal! Elke keer weer leuk om te lezen! Je eerste footballgame, wat een belevenis! Super cool! Ik kan niet wachten tot ik je kom opzoeken met papa!
    Dikke kus voor jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik werk als au pair in Amerika voor een jaar!

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 20568

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 21 Juni 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: