Twee te gekke weken met Fie - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu Twee te gekke weken met Fie - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu

Twee te gekke weken met Fie

Blijf op de hoogte en volg Emma

02 September 2012 | Verenigde Staten, Randolph

Hoi allemaal,

Zo dat is lang geleden, maar ik heb express een beetje langer gewacht zodat ik weer wat leuks te vertellen heb :-)

Begin augustus heb ik nog een weekend klas gedaan samen met Lia. Dit keer was het een marketing en social media class best interessant hoor, maar ben toch wel blij dat ik nu klaar ben :-) ook heb ik wat foto's genomen en die zal er even bij plaatsen kunnen jullie zien wat voor gevangenis die dorms zijn haha. Vandaag heb ik ook m'n 2 papers ingeleverd via de email ben dus nu ook echt helemaal klaar.

Het weekend erop stond iets veel leukers op de planning want Sophie kwam mij lekker opzoeken :-) Wow wat was ik blij om haar weer te zien <3 ik heb haar vrijdag middag opgehaald van het station in morristown en toen zijn we eerst lekker naar huis gegaan om haar koffers uit te pakken want ze had allemaal spullen voor me meegenomen echt super lief! Ook had mama een paar lieve en leuke dingen mee gegeven zoals een mooie sjaal en nl tijdschrift en een leuk boekje voor de kids! hierna zijn we lekker zoals alle american housewives dat doen naar de nailsalon gegaan en hebben we een lekkere pedicure genomen inclusief massagestoel haha toen we thuis kwamen was er nog niemand dus zijn we lekker naar de starbucks gereden voor een koffie. Eenmaal thuis was de familie er ook en hebben we een tijdje thuis gehangen. Ik wilde fie natuurlijk alles laten zien en zijn dus maar met het beste begonnen, de mall haha. hier hebben we lekker gewinkeld en gegeten en daarna zijn we naar huis gereden om ons vervolgens om te kleden en ff een drankje te doen in morristown. Na ander half uur hadden we er genoeg van en zijn we naar huis gegaan en in bed gedoken.
de rest van het weekend hebben we rustig aangedaan en heb ik fie veel van de omgeving laten zien.

Maandag ochtend heb ik fie naar Newark airport gebracht want ze ging een paar dagen op bezoek bij vrienden in Canada, ik heb die dagen gewoon gewerkt en vorige week vrijdag had ik haar weer opgehaald van t station. Eenmaal thuis zijn we meteen achter de laptop gegaan om een hotel te zoeken voor de volgende dag in NYC. Gelukkig hadden we best snel een super mooi en betaalbaar hotel gevonden yaay :-) Hotel pod 39 echt super cool, echt een aanrader!!
De volgende ochtend dus op tijd opgestaan en spullen gepakt en vervolgens had jill ons afgezet bij t station. Rond 11.30 waren we in NYC pennstation en omdat t toch nog wel een eindje lopen was heeft sophie zoals het hoort een taxi aangehouden. We hadden een of andere pakistaan als taxi chauffeur en hij vroeg al snel waar we vandaan kwamen. Hij was niet zo bekend met amsterdam en vroeg of het een leuke stad was en wat er allemaal te doen was dus wij begonnen eerst over de clubs en bars en musea en daarna over het redlight district...hij wist dus niet wat het redlight district was, nou ga dat maar eens uitleggen hahaha. Na deze taxi rit hadden we snel ingechecked en onze spullen gedumpt en vervolgens konden we eindelijk NYC in! Eerst zijn we gaan winkelen in Soho en vervolgens hebben we de metro gepakt naar Brooklyn bridge. Hier was t zo druk dat we maar ff hebben ingezoomd met onze camera en hierna zijn we terug gegaan naar het hotel om ons even te verkleden t was namelijk super warm. Ons volgende doel was The Metropolitan (museum) niet om erin te gaan maar foto's op de trap maken :-) en fie moest de shop in voor kerstkaarten voor haar mams. Wij dachten dat lopen we wel even, nou daar hadden we ons goed in vergist want het was minstens 40 blocks lopen pfff we waren kapot haha op de terug weg ook maar een cab genomen om onze voeten een beetje tot rust te laten komen. Na de taxirit zijn we naar time square gelopen en zijn we daar de grote forever 21 ingedoken. Fie was opzoek naar een rok en we werden van de ene verdieping naar de andere verdieping gestuurd en nergens was die rok te vinden.. super vermoeiend haha en vooral heel jammer voor Fie! Ik heb uiteindelijk nog wel een heel leuk shirtje kunnen scoren. Helemaal uitgehongerd zijn we terecht gekomen bij een Ierse pub waar we lekker een burger hebben gegeten en gratis wifi hadden. Na het dinner zijn we naar het hotel gelopen om een douche te nemen en ons klaar te maken voor de avond. Eerst waren we echt gebroken en dachten we nemen allebei 30 dollar mee, moet wel genoeg zijn. Nou dat was het uiteindelijk dus niet haha We zijn terecht gekomen in een andere Iersepub met een portier die Nederlands sprak. Sophie en ik gingen een rondje lopen en hij zei in een keer tot ziens. Ik dacht eerst dat ik het niet goed gehoord had, maar toen we terug kwamen hebben we een heel gesprek met hem gehad super grappig! Hij miste de stroopwafels het meest haha. In de pub hebben we een paar amerikanen ontmoet en hebben daar een leuke avond mee gehad :-) en rond een uur of 4 zijn we richting het hotel gegaan. We waren gesloopt!!!

Zondag ochtend hebben we ontbeten bij panera en toen we weer naar buiten gingen waren we aan het dubben of we naar top of the rock giggen of naar Empire state building. In panera zaten twee agenten en die kwamen ook net naar buiten dus fie vroeg aan de knapste natuurlijk goh weet je misschien welke kant we op moeten voor het empire state building haha, ze hebben met ons meegelopen en onderweg kwamen we ook nog een demonstratie tegen van topless vrouwen haha.
's middags zijn we nog op top of the rock gegaan en hierna waren we helemaal kapot en zijn we richting het hotel gegaan om onze spullen op te halen. Rond half 8 zijn we opgehaald van het station en hebben we nog lekker tv gekeken en zijn daarna lekker naar bed gegaan.

Helaas komen er aan leuke dingen ook weer een eind :( en heb ik Sophie woensdag middag op de trein gezet naar t vliegveld!
Ik heb echt een te gekke tijd gehad en had het zeker niet willen missen <3
Gelukkig heb ik over 2 maanden weer bezoek van papa en mn zussie :-)
Ik denk dat dit verhaal nu lang genoeg is! Tot snel

XOXO
Emma

  • 02 September 2012 - 10:32

    Sophie :

    Mooi verhaal weer zus!! Fijn dat je lekker met je vriendinnetje hebt kunnen genieten en je leven daar kon showen! Kan niet wachten tot oktober!
    Big kiss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik werk als au pair in Amerika voor een jaar!

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 20579

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 21 Juni 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: