Weekend Class - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu Weekend Class - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu

Weekend Class

Blijf op de hoogte en volg Emma

30 Juli 2012 | Verenigde Staten, Randolph

Lieve Iedereen,

Ik ben dit keer wat later dan normaal, maar had gewoon niet heel veel bijzonders gedaan de afgelopen weken.

Vorig weekend stond in het teken van shoppen, niet heel bijzonder want shoppen is eigenlijk over het algemeen wat wij au pairs het meeste doen als we vrij zijn en een goed alternatief is toch wel afspreken bij starbucks of voor fronzen yogurt vooral als je al bijna blut bent :-) maar natuurlijk is het ook fijn om even niet thuis te zijn en gewoon wat tijd met je vriendinnen kan besteden.
Maar goed, terug naar waar ik gebleven was. Vorige week vrijdag was het slecht weer ben ik naar de mall gegaan, maar uiteindelijk niet geslaagd dus ben ik nadat ik Jennifer had afgezegt naar een andere winkel gegaan omdat het een actie weekend had. Ik had een coupon van $30,- off, maar dat betekende dat ik eerst kleding moest zien te vinden van een bedrag van $ 75,- nou dat is natuurlijk geen probleem voor moi :-) haha uit eindelijk had ik 1 korte broek, 4 verschillde toffe tanktops en 2 paar slippers (waarvan 1 paar al verslonden is door de hond haha) een pyjamabroek en 3 paar oorbellen en in totaal heb ik dus maar $ 45,- betaald nou daar word ik hel erg blij van :-)
Zaterdag ochtend had ik eerst een verjaardagsontbijt van Monique in morristown, was erg gezellig en ik heb daar de beste raspberry smoothie ooit gehad. daarna even met het thuisfront geskypt en daarna moest ik weg om een nieuw Nederlands meisje op te halen. Zij is zonder een agency dus heb ik samen met angelique de mall laten zien was een erg gezellige dag. Ik zal nu ook stoppen met het schrijven over shoppen voor onze mannelijke lezers onder ons, julie vinden dit vast niet boeiend om te lezen ;-)

Woensdag lekker uiteten geweest bij de chinees met wat meiden en als afsluiter fronzen yoghurt gehaald en gezellig op t terras gezeten. Toen ik thuis eenmaal in bed lag was ik kost misselijk dus denk dat ik volgende keer maar wat anders kies.

Vrijdag was het dan tijd om naar de weekend class te gaan. In het jaar dat ik hier zit moet ik 6 credits halen. Die credits staat gelijk aan een aantal uren. Ik had me samen met Lia en Jennifer aangemeld voor een weekendclass over de historie van Amerikaanse muziek op de uni van Long Island New York. De class begon vrijdag avond om 6 uur en zou zondagmiddag om 4 uur weer eindigen. om half 2 reed ik weg om Lia op te halen en daana hebben we jennifer opgehaald. Volgens de gps was het ongeveer 1,5 uur rijden maar hebben uiteindelijk eerst nog wat boodschappen gedaan en vertrokken we rond half 3, kwart voor 3. Ik heb dus gewoon over van die grote bruggen gereden en het uitzicht was super, helaas kon ik geen foto's maken want dat was te gevaarlijk haha next time better. Na de G. Washington bridge reden we door Queens en kwamen we opeens in the Bronx...oeps dat was niet de bedoeling haha, maar gelukkig werd ik door de gps weer de snelweg opgestuurd. Uiteindelijk waren we op de campus en hebben we nog even moeten zoeken naar het juiste gebouw.
In het gebouw hebben we ons gemeld en kregen we een programma voor het weekend en een sleutelkaart voor onze dorm. De eerste les duurde tot 8 uur, de docent was een aardige jonge man die met veel plezier over muziek vertelde. Na zijn introductie moesten wij ons allemaal voorstellen. Waar je vandaan kwam en waarom je hier was en wat je naam was natuurlijk. De meeste au pairs waren er omdat ze de credits nodig hadden, ik natuurlijk ook, maar ik heb wel echt gekeken wat mij het leukste leek zodat ik in ieder geval er nog iets van opsteek. We hadden trouwens ook veel verschillende nationaliteiten dus dat maakte het ook wel interessant.
Na de 2 uur les kwamen we dan eindelijk aan bij onze dorm. Wat een tegenvaller, t leek net een gevangenis haha ik lag met lia op de kamer en Jennifer lag alleen, maar ze lag wel naast ons en we deelde de badkamer met haar en nog 3 andere meisjes. De Douches waren ook niet echt super chill maar goed het moest maar. Volgende keer neem ik ook mn eigen handdoek mee want die kleine die ze daar hebben leken net gastendoekjes ;-) haha. maar goed eerste nacht niet super goed geslapen veel wakker geweest en werd wakker met hoofdpijn. Na het ontbijt hadden we les tot 12. Dit gedeelte ging vooral over klassieke muziek, wat mij dus niet zo aanspreekt maar goed het hoort erbij, na de lunche waren we beland bij de blues wat al een stuk interessanter was! We werden dan ook in groepen verdeeld en moesten dus een blues gaan schrijven over het au pair leven, eerst waren we allemaal een beetje lacherig en wisten we niet goed wat we op papier moesten zetten. Na wat gekras hadden we dan eindelijk een goede tekst.
Een blues verteld meestal een verhaal en vaak is het iets tragisch. De eerste zin wordt altijd herhaald dat kun je als part A zien. De 3e zin is meestal een nawoord op part A en dit noemen ze dan ook part B. Dus een blues is opgebouwd uit AAB.
De docent kwam na een tijdje de tekst bekijken en had hier en daar nog wat veranderd en begeleide ons met de gitaar. Toen alle groepen klaar waren hebben we groep voor groep een blues gezongen.
Hierna hebben we avond eten gehad en gingen de laatste 2 uur in en hebben we de film This is it van Michael Jackson gekeken.
Na een betere nachtrust en een koude douche was de laatste dag alweer aangebroken. Vandaag hebben we de laatste paar bladzijdes besproken en kregen we ons huiswerk uitgereikt. Ik moet een paper schrijven over een nummer dat ik zelf mag uitkiezen, hierin moet ik beschrijven wat voor tempo, instrumenten, harmonie, ritme en melodie etc. nou dat is prima te doen :-) en ik heb hier tot 27 aug de tijd voor! nadat we het huiswerk hadden gekregen hebben we nog een korte quiz gedaan, mijn team was tweede geworden helaas niets gewonnen. En toen was het tijd om weer terug te rijden, zijn om half 3 vertrokken en was rond 4 uur thuis. Maar ik kan je vertellen het is fijn om weer lekker in mijn eigen bed te liggen.
Lia en ik gaan al het goed is over 2 weken nog een cursus doen of in september, maar dat ligt er aan wanneer lia het af moet hebben want zij blijft namelijk nog een jaar. Deze cursus was 3 credits dus moeten we er nog een doen en die wil ik zo snel mogelijk doen want dan ben ik er maar vanaf!

Nou ik ga lekker nog even genieten van mijn vrije tijd want morgen gaat de wekker weer vroeg!

XOXO,

Emma

  • 01 Augustus 2012 - 11:24

    Fie:

    Heerlijk om je verhalen te lezen. Al is het leuker om het te horen via skype en facetime! Maaarrrr natuurlijk NOG leuker in het echt! Nog 15 nachtjes kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik werk als au pair in Amerika voor een jaar!

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 20577

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 21 Juni 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: