Het begin is er!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Os - WaarBenJij.nu Het begin is er!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Os - WaarBenJij.nu

Het begin is er!!

Door: emmavanos

Blijf op de hoogte en volg Emma

26 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Lieve Allemaal,

Zoals de meeste van jullie wel weten ga ik voor een jaar naar the USA om daar als au pair te gaan werken. Ik was toe aan een nieuwe uitdaging en heb er echt ontzettend veel zin in!! Met deze blog kan ik jullie op de hoogte houden van al mijn belevenissen in Amerika.

Ongeveer een jaar geleden had ik op internet wat sites gezien over au pair zijn in Amerika het leek me leuk en had het er over gehad met m’n moeder, maar was er toch niet echt aan toe om een heel jaar weg te gaan. Tot dat een half jaar geleden mijn zus een gids had besteld voor mogelijkheden voor vrijwilligerswerk, ik zat daar op een avond door te bladeren en zag dat ze ook de mogelijkheid hadden om een jaar naar Amerika te gaan om als au pair te gaan werken. Het begon weer te kriebelen en ben weer eens met mama gaan praten. Na goed er over na te denken en infodag bezocht te hebben, heb ik de knoop door gehakt en heb ik me ingeschreven.
Een dag later ontving ik een email met allerlei info en kon ik beginnen met het maken van een profiel. Dit viel best even tegen, want ik moest een hoop doen zoals referenties zoeken, medische gegevens laten invullen door de dokter en mij zelf, foto’s plaatsen, een filmpje opnemen en ga zo nog maar even door! Omdat ik zelf geen scanner had moest ik steeds terug naar Apeldoorn om thuis bij mama alles in te scannen. Toen ik weer thuis kwam en blij was dat ik alles kon uploaden kwam ik er achter dat het in het verkeerd formaat was en dat het geen pdf bestand mocht zijn. Gelukkig kon Feijke alles in het goede formaat zetten, dat scheelde weer een ritje met de trein naar Apeldoorn haha.

Na ongeveer 2,5 maand had ik mijn dossier klaar en had ik een afspraak met iemand van de organisatie om mijn Engels te testen, mijn dossier te bespreken en een psychologische test af te leggen. Deze afspraak stond gepland op mijn verjaardag dus dat moest geluk brengen :)!! Ik was de avond ervoor al naar Apeldoorn gegaan en heb bij mama geslapen omdat ik de volgende dag in Enschede moest zijn…scheelt toch weer een uurtje extra reizen. Het was erg leuk om weer jarig te zijn met mama erbij :)!! Toen ik ’s ochtends aankwam bij Activity International werd ik welkom geheten en meteen gefeliciteerd en ook met Sophie(ze hadden hun huiswerk goed gedaan haha), ze hadden zelfs mijn stoel versierd …super leuk!!! Als eerst werd mijn dossier besproken en ik moest toch nog het nodige veranderen…helaas. Hierna werd ik kort geïnterviewd in het engels, wat super goed ging. En tot slot moest ik die psychologische test doen. Weet niet precies meer hoeveel vragen het waren, maar het waren er veel. Er zaten wel een paar rare vragen tussen zoals: zou je misschien bouwvakker worden hahaha nou nee dank je!
Na twee uur en een kwartier stond ik weer buiten en kon ik beginnen aan een treinreis van 2 uur.

Half januari kreeg ik een email dat ik geaccepteerd was en moest ik mijn mail goed in de gaten gaan houden. Ik ben nu met verschillende gezinnen aan het mailen, wat echt super leuk is!! Ik hoop dat er snel een match komt met een heel leuk gezin en dat ik kan gaan beginnen met het voorbereiden!

Ik begin lekker met dit lange verhaal haha dat beloofd nog wat voor als ik eenmaal in Amerika zit!
Ik houd jullie op de hoogte!!
xxx Emma

  • 26 Januari 2012 - 14:21

    Sophie:

    Bam! Laat het avontuur maar beginnen!!

    -xx-

  • 26 Januari 2012 - 14:30

    Emma Van Os:

    Ja, sowieso haha ;-) looking foward!!

  • 26 Januari 2012 - 14:58

    Frederieke:

    Emma wat superstoer! ik wist niks van je plannen, wauwww spannend!! ik houd je in de gaten hoor
    ;) Liefs

  • 26 Januari 2012 - 18:26

    Femke:

    Ems...wat leuk dat je er nu al mee begint! Zo weet je altijd nog hoe het avontuur begonnen is! Veel plezier met het vinden van een leuk gezin! Tot snel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik werk als au pair in Amerika voor een jaar!

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 20569

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 21 Juni 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: