Visum in the pocket! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Os - WaarBenJij.nu Visum in the pocket! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Os - WaarBenJij.nu

Visum in the pocket!

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,
Oh wat de tijd nu opeens snel!! Over 3 weken vertrek ik gewoon al, kan het soms nog helemaal niet bevatten.
Donderdag 19 april had ik mijn laatste dag op werk, de dag vloog voorbij maar het was wel gezellig, totdat Lara en ik ontdekte dat de heren toilet helemaal blank stond. Iemand had de kraan open laten staan, echt zo dom, maar goed verder een hele leuke dag op werk.

Vorige week zaterdag zou ik weer terug gaan verhuizen naar Apeldoorn. ’s Ochtends alles klaar gezet maar bleek toch iets meer te zijn dan verwacht haha, maar wel alles in de auto gekregen. Tijdens het eten kregen we een telefoontje dat Opa rustig in zijn slaap was overleden. Het was niet onverwacht maar wel erg verdrietig, maar ik ben zo ontzettend blij dat ik nog hier in Nederland was en dat ik dus gewoon afscheid kon nemen van mijn lieve opa!! De crematie was erg mooi maar ook verdrietig, iets wat ik nooit meer zal vergeten want hij was tenslotte de aller liefste opa!!

Afgelopen maandag maandag ben ik naar de tandarts geweest, en waar ik bang voor was moet toch echt gaan gebeuren, 4 mei moet ik naar de kaakchirurg om 2 verstandskiezen eruit te laten halen, maar goed beter hier eruit dan in Amerika.

Woensdag 25 april heb ik mijn kleding, moviecard en sleutels ingeleverd op werk, maar dat was nog niet het afscheid want ’s avonds had ik nog een personeelsfeest. Ik heb daar echt een super leuke avond gehad en ze hebben me echt even in het zonnetje gezet :-) er werden lieve woorden gesproken en als klap op de vuurpijl kreeg ik nog een Holland pakket mee naar huis, die zo groot was dat ik maar besloot om een taxi naar huis te nemen omdat ik hem niet mee op de fiets kreeg! Lieve collega’s alsnog super bedankt voor de leuke tijd bij Arena!!

En gister was het dan zo ver: mijn afspraak bij de ambassade voor het aanvragen van mijn Visum. Nou ik kan je vertellen dat hier wat werk aan vooraf ging. Ik moest weer een heel dossier aanleggen en werd het hemd van mijn lijf gevraagd. Ook vragen of ik van plan was om iets van een terroristische aanslag te plegen. NEE NATUURLIJK NIET!!! Maar goed het invullen van dit dossier zou ongeveer een uurtje duren maar ik snapte er helemaal niks van dus heb ik maar wat hulp ingeroepen op facebook. Hierna bleek het toch wel mee te vallen. Ook moest ik pasfoto’s laten maken en uploaden. Nou dat uploaden duurde langer dan ik had verwacht, want ja een foto uploaden doe ik wel vaker, maar dit was wel even andere koek, alles moest precies zijn! Uit eindelijk naar ander half uur was ik klaar. Het printen ging ook niet echt soepel, dus maar even gewacht tot Feijke thuis was en die heeft me er fijn mee geholpen.
Maar goed gister dus om half 7 opgestaan om dat ik nog een aangetekende postzegel moest halen. Daarna snel bij mijn zus op haar werk de bevestiging van mijn afspraak geprint was dat helemaal vergeten. Toen ik bij de Ambassade was kon ik de ingang niet vinden want die was verplaatst omdat ze aan het verbouwen zijn. Toen ik de ingang had gevonden kwam ik bij een super groot hek, ik had al van verschillende mensen gehoord dat ze niet zo aardig waren daar. Toen ik had aangebeld werd er verteld dat ik moest wachten, dus dat heb ik maar braaf gedaan voordat ik aangevallen werd door een van die mannen van de beveiliging die eruit zag alsof hij van de S.W.A.T was hahaha. Toen kwam een van die beveiligingsmannen naar het hek toe en werd er gevraagd of ik elektronische apparatuur bij me had ik wist dat dit niet mocht dus heb ik alles bij mijn zus op de praktijk gelaten, het enige wat ik bij me had waren mijn papieren en een fietssleutel. Toen mocht ik door de gate naar binnen en moest ik weer wachten tot ik een soort van hokje in mocht. Toen ik dat hokje binnen kwam moest ik mijn papieren geven, alleen keek die beveiligingsman naar zijn collega toen hij het zei dus ik dacht dat hij het tegen zijn collega had. Toen zei hij het nog een keer geïrriteerd en toen bleek dat hij het tegen mij had. Ik snel die papieren gegeven en moest toen mijn jas open ritsen om te laten zien dat ik niks bij me had. Hierna moest ik door een detectie poortje lopen maar die ging gelukkig niet af. Ik kreeg een mapje mee met een nummer erop en mocht eindelijk naar binnen. Toen ik binnen was moest ik wachten tot mijn nummer verscheen en dat duurde gelukkig niet lang. Hier heb ik mijn papieren gegeven en moest ik meteen betalen. Daarna zijn mijn vingerafdrukken genomen, deze man was overigens wel aardig. Ik kreeg een soort van folder mee over mijn rechten in de USA en er stond wel 100 x in dat ik iemand kon aanklagen hahah zo Amerikaans. Na ongeveer 3 kwartier wachten werd mijn naam omgeroepen en had ik een kort gesprekje met een aardige vrouw die vroeg wat ik ging doen in de USA en wat voor werk m’n host ouders deden en op hoeveel kindjes ik ging passen. Zij vertelde mij dat mijn visum was goed gekeurd en dat ik hem aanstaande donderdag zou kunnen verwachten met de post. Maar de postbode stond net aan de deur met mijn paspoort met visum erin :-)

Dit weekend ga ik lekker 2 dagen shoppen met Sophie in Antwerpen echt super veel zin in!!


I’ll keep you posted!
XOXO ,
Emma





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik werk als au pair in Amerika voor een jaar!

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 20572

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 21 Juni 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: