Goodbye Holland, Hello America - Reisverslag uit Stamford, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu Goodbye Holland, Hello America - Reisverslag uit Stamford, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu

Goodbye Holland, Hello America

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

22 Mei 2012 | Verenigde Staten, Stamford

Lieve allemaal,

Zoals jullie allemaal weten ben ik veilig aangekomen in Amerika. Ik waarschuw jullie vast want het wordt een lange dit keer :-)

Mijn laatste weekend in Nederland was geweldig. Heb twee leuke avonden gehad en lag er erg laat in. Zondag toch nog de laatste dingen gedaan en nog afscheid genomen van Leonie en fie haar ouders en zusje + vriendje en ben redelijk op tijd naar bed gegaan want de volgende dag was het dan eindelijk zo ver!

De wekker ging om 4 uur 's nachts en dan te bedenken dat ik de nacht daar voor toen nog niet eens in bed lag. Ik zei al tegen mama, ik kan prima rond dit tijdstip naar bed, maar opstaan gaat dan nog wat moeilijker. Ik heb die nacht elk uur op de klok gezien maar ja dat kwam toch echt door de zenuwen.

Toen ik opstond ben ik eigenlijk meteen gaan douchen en aankleden en had natuurlijk rekening gehouden door niet te veel make-up op te doen had namelijk niet zo'n zin om als pandabeer de US binnen te komen ;-)

Om 5 uur stapte ik met Mama en Feijke in de auto en onderweg werd ik steeds misselijker haha de zenuwen gierden door mijn lijf en ik dacht OMG waar ben ik aan begonnen. Eenmaal aangekomen op Schiphol werd t iets minder en kon ik vrij vlot inchecken. Ondertussen voegden papa en Sophie zich er ook bij en gingen we koffie drinken en was Fie er ook. Na de koffie was het dan zo ver! Ik heb het niet droog kunnen houden maar het viel me achteraf toch mee! Iedereen bleef zwaaien tot ik door de douane was, daar heb ik even dollars kunnen pinnen en heb ik een lekker nieuw geurtje gekocht waar ik erg blij mee ben :-)
Na dit alles was het al tijd om te boarden en moest ik door de bodyscan en natuurlijk werd ik gefouilleerd as usual! Omdat ik op tijd was moest ik dus nog super lang wachten tot ik eindelijk aan boord mocht. Maar met de nodige telefoontjes ging de tijd zo voorbij.

De Vlucht zelf ging erg vlot, heb 2 films kunnen kijken en nog twee uur kunnen snoozen en nadat ik wakker was nog twee afleveringen kunnen kijken van Sex and the city en toen waren we alweer in NYC.
Hier werd ik opgewacht door iemand van de organisatie en moesten we ook nog op 2 Zweedse meisjes wachten. Toen zij er waren werden we naar het hotel gebracht en ik kan je vertellen die chauffeur reed als een idioot haha, maar heb het overleefd.

Het hotel is super mooi en er zijn leuke meiden hier. Ik deel een kamer met een Zuid-Afrikaans meisje dat straks ook redelijk in de buurt woont en heb ook nog een Italiaanse kamer genoot. De Oriëntatie is redelijk vermoeiend, maar de vrouw die de presentaties doet is echt super grappig dus dat maakt het een stuk dragelijker.

Mijn gastgezin doet er alles aan om me welkom te laten voelen. Zo hebben ze de New York tour voor me betaald en kreeg ik vandaag een pakket in het hotel. Heb een mand vol met hen favorite American cookies gehad.

Morgen hebben we de hele dag weer meetings en 's avonds gaan we dus de NYC tour doen. De dag erna is alweer mijn laatste dag op de oriëntatie en zal mijn gastgezin me komen ophalen! Kan echt niet wachten!! Al mis ik jullie wel en geniet van alle skype gesprekken!!
Dit was het voor nu en jullie horen snel weer van me.

Love you all
XOXO,

Emma

  • 23 Mei 2012 - 13:33

    Fie:

    Leuk! Hou ons op de hoogte :) Gezellig skypen snel. Kus

  • 23 Mei 2012 - 18:21

    Leo:

    Leuk stukje weer schat.. Enjoy xx

  • 23 Mei 2012 - 18:59

    Nadine:

    Oh spannend allemaal wijfie! Klinkt nu al top!
    Have fun ;). Xx

  • 25 Mei 2012 - 16:16

    Papa:

    Hoi lieverd,

    Wat een leuk verslag!!! Ik weet inmiddels hoe het verder is gegaan. Ik ben ape trots op je dat je dit doet!!!

    Dikke kus (as usual)

    Papa

  • 27 Mei 2012 - 09:34

    Tonny:

    Heey Em!

    Ben blij dat je het leuk hebt daar! Geniet ervan!
    Snel eventjes skypen!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik werk als au pair in Amerika voor een jaar!

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 20582

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 21 Juni 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: