The good things about being an au pair - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu The good things about being an au pair - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu

The good things about being an au pair

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

07 Juni 2012 | Verenigde Staten, Randolph



Wow week 2 is alweer voorbij, als alle weken zo snel gaan dan ben ik in no-time weer terug in Nederland.
Afgelopen week was behoorlijk druk maar het voelt niet alsof je aan het werk bent :-). Ik zal ff alle hoogtepunten vertellen.

Vorige week vrijdag was Joel's vis neme dood, dus hebben we een afscheidsritueel gedaan en nemo door de wc gespoeld. Ik had toen met Kristina bedacht dat we 3 nieuwe vissen zouden kopen voor de kids. We hadden besloten om de vissen Kristina, Emma en Marney te noemen zodat de kinderen Kristina niet zouden vergeten. Dus wij met z'n tweeën naar de dierenwinkel om 3 vissen uit te zoeken. Eerst zijn we nog gaan eten omdat die vissen niet langer dan een uur in zo'n plastick zak kunnen zonder dood te gaan. Na het eten terug naar de dierenwinkel en de vissen, vissenvoer en een beeldje van gerrit van spongebob gekocht voor in het Aquarium. Toen we thuis kwamen waren de kids door het dolle heen. Kristina (de vis) is wit met zwarte stippen, Emma is zwart met een oranje staart en marney is helemaal oranje.

Afgelopen zaterdag had ik afgesproken met Angelique. Zij was m'n roomie tijdens de orientaie en ze woont in Morristown.
Ze kwam me ophalen en we zijn naar de mall gegaan. Ik had haar er heen geloodsd, ik was 2 keer eerder er geweest dus wist de weg er naar toe. Jill en Kristina leren me alle shortcuts dus dat is wel super handig.
In de mall heb ik natuurlijk weer veel te veel geld uitgegeven haha heb wel echt een super fijne en mooie tas gekocht. Na de mall zijn we gaan lunchen bij Panera, maar het was daar zo koud binnen dat we nadat we onze lunch op hadden meteen zijn weg gegaan.
Hierna zijn we naar target gegaan. Deze winkel kun je verglijken met de Wallmart of de Makro zoals we in Nederland hebben, alleen dan 10x groter. Na een uur rond gekeken te hebben zijn we richting huis gegaan en toen we thuis kwamen was gma er ook. Angelique is gezellig blijven eten en na het eten hebben we met z'n alle de ijshockey game gekeken. De New Jersey devies tegen de LA kings. Normaal ben ik niet zo van sport op tv tenzij het EK of WK of de olympische spelen zijn, maar Dit was echt leuk om te zien. Al zou ik niet graag tussen die kerels op het ijs staan haha ze beukte er namelijk op los, doe mij dan toch maar het gewone hockey.
Het viel mij op dat alle ijshockeyers een baard hadden en Greg vertelde me dat alle spelers hun baard laten staan tijdens het ijshockey seizoen. Het seizoen is bijna afgelopen, ze spelen nu best of 7 dus het is eigenlijk een soort finale. Helaas hadden de NJ devies verloren met 2-1.

Zondag ben ik met het gezin mee op pad geweest opzoek naar een nieuw vloerkleed voor in de woonkamer, helaas niets gevonden. Ook hebben we een nieuwe vis voor Joel gekocht want marney lag zaterdag ochtend al dood op de bodem van het aquarium haha ahhh zielig hij baalde er echt van, maar hij heeft nu een oranje zebravis gekozen. Ook heeft greg nog een nieuwe pomp voor het Aquarium gekocht. We denken dat Marney daarom dood was omdat de vorige pomp het niet goed deed.
Verder hebben we een super chille dag gehad. "s kwam Pa eten om afscheid te nemen van Kristina.

Maandag ochtend heb ik de kids alleen naar school gebracht. Weer zonder GPS gereden :-). De rest van de dagen waren redelijk hectisch omdat Kristina weg ging. Ik heb Kristina lekker haar gang laten gaan ik heb ten slotte nog een heel jaar met de kids.
Vandaag was mijn eerste dag helemaal alleen en het ging super goed.
Rebekah gaat op donderdag niet naar school dus heb vanmiddag met haar sleutelhanger geverfd, was super leuk! Om half 1 heb ik Jill opgehaald en daarna meteen Jon zodat we naar het social security office konden om mijn social security nummer aan te vragen. Het ging allemaal redelijk snel, maar toen ik aan de beurt was bleek dat er iets mis was met het systeem. De vrouw zou het blijven proberen en ik ontvang nu als het goed is binnen een week post over hoe het er voor staat dus fingeren crossend want dan kan ik mijn bankaccount ook gaan openen en eindelijk mijn check innen :-)
Jill en ik zijn ook nog ff bij de target geweest vanavond, ze moest een cadeau kopen en ik heb voor Jon ook een cadeau gekocht omdat hij morgen graduation heeft van pre-school. Hij gaat na de zomer vakantie naar Kindergarten waar hij super veel zin in heeft. Rebekah zal op dan alleen naar Pre-school gaan ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik heb dus vanaf maandag Jon en Bekah thuis tot na de zomervakantie.

Ik ga er zo'n beetje een eind aanbreien want het is inmiddels alweer half 12 en morgen gaat de wekker weer om 6.30. Ik zal van het weekend foto's uploaden van alles hier.
Ik mis jullie nog steeds, maar heb geen moment spijt van deze keuze!
Love you,

XOXO
Emma

  • 08 Juni 2012 - 07:15

    Fie:

    Super leuk om je verhalen te lezen!
    Al hadden we Van de week al uitgebreid
    Gekletst op FaceTime! Ben blij dat je t
    Zo naar je zin hebt! Zien elkaar sneller
    Kuss loveyou

  • 09 Juni 2012 - 07:55

    Sietske:

    Wat fijn Em, dat je het zo naar je zin het!
    Leuk om te lezen! xx siets

  • 09 Juni 2012 - 17:38

    Michelle Hollander:

    Hey Miss Emma!!

    Wat ontzettend leuk om je avonturen te lezen,
    Ik hoop dat je een geweldige tijd tegemoet gaat.
    Geniet van alles meid!

    Liefs Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik werk als au pair in Amerika voor een jaar!

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 20581

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 21 Juni 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: