Bijna een maand in Amerika - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu Bijna een maand in Amerika - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu

Bijna een maand in Amerika

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

17 Juni 2012 | Verenigde Staten, Randolph

Hii Everyone!

How are you?? Zo begint iemand tegen je the praten als je de supermarkt of winkel binnen komt, zo anders als in Nederland, maar dat is met alles zo. Ik vind het ook nog steeds apart om16 jarige kinderen achter het stuur te zien zitten ;-) haha. Over rijden gesproken, die Amerikanen rijden als een stel idioten bij elkaar op de weg ( niet iedereen natuurlijk zoals mijn Host mom-dad) Ze rijden bijvoorbeeld op mijn weghelft, je mag hier links en rechts inhalen, als t niet snel genoeg gaat krijg je een middelvinger naar je toe geworpen en als klap op de vuurpijl, ik kan hier 's avonds het beste met een zonnebril op rijden want bijna iedereen rijdt hier met groot licht, Nou snap ik dat je niet graag een hert wil aanrijden want die steken hier zo maar over maar volgens mij hebben ze niet in de gaten dat ze hun tegen liggers verblinden of het kan ze gewoon niks schelen. Goed genoeg over het rijgedrag van Amerikanen, ik zal de rest van mijn week aan jullie vertellen :-)

Vorige week Zondag had ik mijn aller eerste verjaardag partijtje in Amerika. En zoals ik al dacht werd er groots uitgepakt. De verjaardag was van de tweeling van de beste vrienden van mijn hostfamily. Ik heb mijn ogen uitgekeken en met volle teugen genoten. Het feestje werd op een boerderij gehouden, ze hadden een tent afgehuurd waar allemaal picknick tafels stonden met ongelofelijk veel eten en drinken. Ook waren er zakken wortels en kroppen sla om de dieren eten te geven echt super leuk. De kinderen konden in een soort treintje zitten die achter een tractor aanreed en we hebben het laatste uur aardbeien geplukt. We werden met z'n alle vervoerd op een hooiwagen naar het veld met de aardbeien en alle kinderen kregen een eigen bakje om te vullen. Echt super leuk. Helaas was ik mijn telefoon en camera vergeten en heb dus geen foto's kunnen maken.
's `Avonds kwam pa eten en begon het op eens keihard te stormen, toen ik na de storm naar de wallmart reed lagen er overal takken en bladeren op de weg. Achteraf vertelde Jill me dat het een Tornado was geweest. Bij ons in de straat was een super grote tak afgebroken en die lag bij mensen bij ons in de straat precies voor de voordeur (een bos hout voor de deur hahahah ;-))

Deze week is echt super snel gegaan, Ik heb mijn Social security nummer eindelijk binnen, ook ben ik afgelopen dinsdag naar de bank geweest om een rekening te openen. Ik heb inmiddels al $400 gespaard omdat ik nog steeds geen creditcard heb. Ik hoop die deze week te krijgen! Dinsdag avond heb ik opgepast omdat m'n hostmom een diner had van haar werk en m'n hostdad was op business trip naar ohio. Joel had een pizza avond met zijn baseball team om het seizoen af te sluiten en ik ben met hem mee gegaan. Jonjon en Bekah waren bij mimi & Harry. Joel heeft het erg naar zijn zin gehad had en hij had ook nog een trofee gekregen hij was zo trots!! Na het eten zijn wij nog ff snel naar party city gegaan om een kleinigheidje te kopen voor hem en jonjon en bekah en daarna hebben we ze opgehaald. Thuis eenmaal in bed kwam de een na de ander mn kamer binnen. Rebekah lag al op mijn bed want die wilde graag in mijn bed slapen en even later lagen we met zn 4en in mijn bed omdat de jongens ook niet konden slapen. Na 5 minuten heb ik ze naar hun eigen bed gestuurd en kon ik lekker mijn favo serie kijken :-)

Dit weekend heb ik er veel gedaan, ik ben vrijdag uiteten geweest en naar de film The best exotic Marigold hotel, echt een aanrader :-) Deze rit was ook mijn eerste ervaring op de snelweg hier, ik reed meteen verkeerd het is dus echt een chaos op de snelweg hier maar goed ben veilig thuis gekomen.

Zaterdag ben ik naar het strand geweest met Angelique en Danique. Was super gezellig en deze keer had ik mijn persoonlijke tourguide bij me (danique ) Hielp me met lezen van de gps omdat alles hier zo'n chaos is. was een super leuke dag. Had alles goed ingesmeerd dacht ik, maar kwam aan t einde van de dag er achter dat ik mijn benen was vergeten en dan vooral aan de achterkant. Er stond een harde wind aan het strand dus je had ook niet in de gaten dat het zo hard ging. Resultaat, knal rode benen oepsss. Ik heb mijn lesje weer geleerd haha. Gelukkig helpt de zonnebrand die ik nu heb erg goed tegen mijn zonneallergie die ik vorige zomer in eens had, Daar ben ik echt heel blij mee.

Vandaag ben ik met een paar meiden naar NYC geweest. We zijn met de auto naar Harrison gereden en daar zijn we op de metro gestapt naar WTC dit alles duurde ongeveer 40 minuten :-) Bij het WTC zijn we overgestapt op een andere metro en zijn we naar de wijk Chelsea gegaan, Echt super leuke buurt dit. We hebben geluncht in de Chelsea market, wat echt een super mooi gebouw is en daarna zijn we naar een park geweest. Dit Park in aangelegd op een oude spoorlijn die door de stad loopt. Echt super gaaf en ga er zeker nog een keer naar terug. Hierna kwamen we uit op time square en zijn we een Belgische kroeg in gedoken om de wedstrijd te kijken. Na de wedstrijd hebben we nog even over time square gewandeld en zijn we daarna weer naar huis gegaan. Ik hou echt van deze stad en vind het zo leuk dat ik er nog zoveel van ga zien :-) <3
Verder wil ik nog een x tegen mijn allerliefste papa zeggen!! Fijne vaderdag, volgend jaar ben ik er weer bij!!!!

volgende week weer een vervolg!

XOXO

Emma

  • 18 Juni 2012 - 09:16

    Sophie:

    Krijg na het zien van je foto's nog meer zin om bij je op bezoek te komen! Zo te horen zijn de kids dol op je, hoe kan het ook anders! :)
    Dag lieverd, enjoy much more!!
    KUS

  • 18 Juni 2012 - 10:41

    Fie:

    Heerlijk verhaaal! Kusss

  • 18 Juni 2012 - 11:03

    Papa:

    Hoi lieverd,

    Ik vind het zo fijn dat je het naar je zin hebt!!! Ik kijk er erg naar uit om eind oktober met Sophie naar je toe te komen. Leuk verslag!! Je schrijft erg gezellig!!

    Dikke kus en tot skypes!!!!

    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik werk als au pair in Amerika voor een jaar!

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 20576

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 21 Juni 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: