4Th of july and other stuff - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu 4Th of july and other stuff - Reisverslag uit Randolph, Verenigde Staten van Emma Os - WaarBenJij.nu

4Th of july and other stuff

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

07 Juli 2012 | Verenigde Staten, Randolph

Hooooi :-)

Ik zit hier met een rood achter m'n laptop van schaamte, dit kan natuurlijk niet jullie 3 weken in onwetendheid te laten zitten. Mijn nederig excuses hiervoor haha.

Er is zoveel gebeurd in de afgelopen 3 weken dat ik net ff terug moest lezen in mijn vorige blog :p
Goed ik moet ergens beginnen dus dan maar bij vorig weekend.

Vorige week zaterdag ben ik naar een meer geweest hier in de buurt samen met jennifer. Haar familie is een soort van lid van een meer, ik weet dat het heel raar klinkt maar hier in amerika betaal je contributie om gebruiken te kunnen maken van een meer of zwembad. Van het geld dat jij betaald wordt het meer dus schoon gemaakt en worden er activiteiten georganiseerd zoals zwemles voor kinderen. In Nederland word een meer door de overheid schoon gehouden en hier in Amerika is dat dus niet zo. maar goed om dus op mijn verhaal terug te komen we hebben de hele dag bij het meer gezeten en omdat het as woensdag 4th of july is/was waren er allemaal activiteiten, er was een dj, spelletjes voor de kids, en er werd gebbqd. Heb echt genoten van de zon en zijn 's avonds lekker uit eten gegaan en als afsluiter van de dag zijn we naar het vuurwerk gaan kijken.

De zondag heb ik lekker rustig aan gedaan, lekker geskypt en 's avonds gaf mijn familie een bqq voor vrienden was een erg relaxed dagje.

Maandag avond hadden we een cluster meeting was leuk om alle au pairs te zien, maar zijn echt 2 groepen, maar dat maakt verder ook niet uit, ik heb leuke meiden zitten hier waar ik leuke dingen mee kan doen.

Woensdag was het dan eindelijk thé 4th of july (independence day) 's ochtends was ik uitgenodigd om met de familie en opa te brunchen bij een echt Amerikaans Pancakehouse. Dit was een super leuke ervaring en ik hoefde gelijk de hele dag niks meer te eten haha wat een porties serveren ze daar zeg. Ook hadden ze een Dutch baby op de kaart staan. Een Nederlandse pannenkoek dus. Nou ik weet niet wie dat op de kaart heeft gezet maar ik kan je vertellen het lijkt in de verste verte niet op een pannenkoek zoals wij die kennen haha. Het was een mega dik ding die naar ei smaakte. Gelukkig had ik het niet besteld maar omdat Greg Zweedse pannenkoeken had besteld, maar de bediening een foutje had gemaakt kregen we die Dutch baby dus van het huis. Ik heb er een plaatje van gevonden op internet dus zal hem er even opzetten. Goed na de brunch weer naar huis en zou het gezin naar een meer gaan waar ze door vrienden waren uitgenodigd en ik zou met wat meiden naar Morristown gaan. Daar bleek achteraf dus helemaal niks te zijn dus zijn we uiteindelijk naar het zuiden van New Jersey gereden naar de rivier de Delawere. De Delaware is de grens tussen New Jersey en Pennsylvania. Na een uur rijden een super warme auto waren we bijna bij bestemming, maar zijn we toch eerder uit de auto gegaan om te gaan zwemmen. We kwamen bij een super cool stuk waar een dam was en waar je dus heerlijk in het water kon zitten en zonnen tegelijk. Ik moest me ff over de vissen heen zetten die in het water zaten maar dat is me gelukt en achteraf bleken ze ook heel klein te zijn. We kwamen verschillende mensen tegen en die rade ons aan om in het stadje New Hope te gaan eten. Dat hebben ze dus ook gedaan en was echt super leuk. Op de terug weg naar huis hebben we veel vuurwerk gezien en eenmaal thuis met bonkende hoofdpijn mn bed ingestapt, waarschijnlijk te weinig gedronken en te veel zon. Ik ben wel lekker bruin geworden die dag :-)

Tot nu toe is het weer hier echt super. Heel erg warm maar wij hebben nu een abonnement op het zwembad op de armybase waar greg werkt. Ik kan als ik wil de elke dag met de kids naar het zwembad als ik wil :-) Ook kan ik gasten meenemen en die betalen dan maar $ 5,- wat omgerekend zo'n 4 euro is voor een hele dag lol :-) De kids vinden het helemaal geweldig in ieder geval.

De oudste gaat nu van maandag tot vrijdag naar kamp. Dat is hier in Amerika heel normaal en kan ook ontzettend veel geld kosten. Het Ene kamp kan $10.000 kosten en het andere kamp kan $1000. Het ligt er dan natuurlijk ook wel aan of de kids er blijven slapen of niet, of ze er lunch krijgen of dat ze het zelf meenemen.
Joel zit bij een boys scout camp en doet allemaal toffe jongens dingen zoals kikkers vangen, kabelbaan, zwemmen, met een luchtbuks schieten kortom een groot feest voor die jongen.
Dat betekend dat ik nu dus alleen Jon en Bekah heb overdag, wat toch een stuk rustiger is.

Morgen en zondag ben ik vrij, wat betekend uitslapen :-) nou ja voor zo ver dat kan haha ben namelijk elk weekend om 9 uur al wakker.
Zondag ga ik met een paar meiden naar de Universiteit Yale waar ik erg veel zin in heb. En morgen ochtend heb ik eerst nog een facetime date met mn zus want die vertrekt morgen voor 2 maanden naar Uganda met Leontien om in een weeshuis te werken. dus ik zou zeggen als je de moeite neemt om mijn blog te lezen, lees die van sophie en leo ook ff :-)
Schatten ik ben trots op jullie!!

Owww ja, mijn allerliefste moeder en Feijke zijn zo lief geweest geweest om mij een kaartje te sturen, dus ik zou zeggen, neem aan hen een voorbeeld want ik zit elke dag met smart op de postbode te wachten ;-) :d

Ik ga lekker slapen en ik ben er weer snel met een nieuw verhaal :-)


XOXO,
Emma

  • 07 Juli 2012 - 05:21

    Emma Van Os:

    Kijk ook ff op leontienensophie.waarbenjij.nu
    :D

  • 08 Juli 2012 - 17:32

    Fie:

    Leeuk verhaal weer! Kus

  • 12 Juli 2012 - 06:02

    Papa:

    Hoi lieverd,

    Wat een leuk verslag!! Fijn, dat je het zo naar je zin hebt. Leuke foto's!! Mijn god, wat een pannenkoek!! Lijkt wel een taart.

    Dikke kus

    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik werk als au pair in Amerika voor een jaar!

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 20570

Voorgaande reizen:

21 Mei 2012 - 21 Juni 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: